Mountain bikes



Avenue Βroadway Premium

Δανός ευγενής

Η Αvenue είναι μια εταιρεία με καταγωγή από την Δανία, η οποία ξεκίνησε να κατασκευάζει ποδήλατα το 1996 και μόλις μερικούς μήνες πριν άρχισε να αντιπροσωπεύεται και στην Ελλάδα. Είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε το πρώτο της ποδήλατο επί... ελληνικού εδάφους.
Από τον Δημήτρη Σπύρου
Η γκάμα της Avenue περιλαμβάνει ποδήλατα σχεδιασμένα για χρήση στο δρόμο, είτε για αστικές μετακινήσεις είτε για περισσότερο σπορ διαδρομές. Όλη η σειρά ποδηλάτων της  Avenue διαθέτει πλαίσια, τα οποία χαρακτηρίζονται από μία ιδιαίτερη εμφάνιση, η οποία οφείλεται στην ειδική διαδικασία κατασκευής που ακολουθείται.
Η Avenue ανέκαθεν είχε ως στόχο να παράγει ποδήλατα διαφορετικά από τον ανταγωνισμό, με στόχο τη διαφοροποίηση τόσο σε επίπεδο κατασκευής αλλά κυρίως στο επίπεδο της συνολικής αισθητικής που χαρακτηρίζει το ποδήλατο ως ένα ενιαίο λειτουργικά σύνολο, ώστε η εταιρεία να κατατάσσεται στη luxury κατηγορία.
Από το 2001 η Αvenue ξεκινάει να αναπτύσσει ειδικές τεχνικές για την κόλληση των αλουμινένιων σωλήνων, διαδικασία η οποία συνοδεύεται από μία τεχνική που η εταιρεία καλεί «make up» κατά την οποία κέλυφη από ανθρακονήματα τοποθετούνται και κολλιούνται πάνω από τις ενώσεις των σωλήνων. Το παραγόμενο οπτικό αποτέλεσμα μετά το βάψιμο δημιουργεί την αίσθηση μονοκόμματης κατασκευής του πλαισίου όπως ακριβώς τα πλήρως ανθρακονημάτινα.
Λεπτομέρειες του σκελετού όπως ο ενσωματωμένος σφιγκτήρας της σέλας στον κάθετο σωλήνα και το ανάγλυφο λογότυπο το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της εξελιγμένης μεθόδου κατεργασίας του αλουμινίου Hydroform (μέθοδος η οποία με τη χρήση της υδραυλικής πίεσης επιτρέπει στο αλουμίνιο να πάρει τα επιθυμητά σχήματα) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάθε σκελετός δουλεύεται στο χέρι, καθιστούν τα ποδήλατα της Avenue  πραγματικά μοναδικά αφού κανένας σκελετός δεν είναι απόλυτα όμοιος με τους υπόλοιπους. >
Το ποδήλατο της δοκιμήςΤο ποδήλατο της δοκιμής είναι το Broadway Premium, το οποίο διαθέτει όλα τα κορυφαία χαρακτηριστικά και περιφερειακά της εταιρείας αφού πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο της σειράς. Ο σκελετός κατασκευάζεται φυσικά με τη μέθοδο που αναφέρθηκε παραπάνω, ενώ όλοι οι σωλήνες κατασκευάζονται με τη διαδικασία hydroform για μέγιστη αντοχή, χαμηλό βάρος και κορυφαίο αισθητικό αποτέλεσμα. H οδήγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά, για βέλτιστη εμφάνιση. Ο οριζόντιος σωλήνας είναι σχεδιασμένος με την τεχνολογία wave design, η οποία εγγυάται μεγαλύτερη αντοχή.
Το πιρούνι του ποδηλάτου είναι κατασκευασμένο επίσης με την τεχνολογία hydroform από αλουμίνιο 7005 σε ειδικό σχήμα για να προσφέρει άνεση αλλά και να ταιριάζει απόλυτα με τη σχεδιαστική προσέγγιση του υπόλοιπου συνόλου. Η επίδειξη κατασκευαστικής ικανότητας, από πλευράς εταιρείας συνεχίζεται και στο μπροστινό τμήμα του ποδηλάτου και συγκεκριμένα στον ενιαίο λαιμό τιμόνι, ο οποίος είναι με τον ίδιο τρόπο κατασκευασμένος όπως και το εμπρόσθιο τμήμα του ποδηλάτου. Σε όλα τα περιφερειακά πλην των εξαρτημάτων μετάδοσης και πέδησης, η Avenue  κατασκευάζει η ίδια ή σχεδιάζει τα περιφερειακά των ποδηλάτων της, ώστε όλα τα περιφερειακά να χαρακτηρίζονται από απόλυτη σχεδιαστική ομοιογένεια. Έτσι και ο λαιμός της σέλας αλλά και οι βραχίονες των πεταλιών αλλά και τα στεφάνια των τροχών ακολουθούν την ίδια λογική και κατασκευάζονται από υψηλής ποιότητας αλουμίνιο με την μέθοδο CNC. Οι τροχοί συγκεκριμένα, πλέκονται ανά τέσσερις ακτίνες για μεγαλύτερη αντοχή και ξεχωριστή εμφάνιση. Οι χειρολαβές, η σέλα και τα λάστιχα φέρουν επίσης την υπογραφή της Avenue. Τα τελευταία φέρουν ειδική προστασία για μέγιστη αντοχή στα σκασίματα και διατίθενται σε διάφορα χρώματα προκειμένου να ταιριάζουν με τα χρώματα του ποδηλάτου.
Όσον αφορά τη μετάδοση, το ποδήλατο εξοπλίζεται με σύστημα 7 εσωτερικών ταχυτήτων Shimano, το οποίο βασίζεται στο σύστημα nexus με λεβιέ αλλαγών microshift. Την επιβράδυνση του ποδηλάτου αναλαμβάνουν τα φρένα Shimano IM-55 τύπου ταμπούρου με αεριζόμενους δίσκους.
ΕντυπώσειςΌπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα παραπάνω, ολόκληρη η φιλοσοφία πίσω από κάθε ποδήλατο Avenue είναι η αίσθηση πολυτέλειας και μοναδικότητας με σκοπό να κάνει το ίδιο το ποδήλατο και τον αναβάτη του να ξεχωρίζει. Και έτσι ακριβώς συμβαίνει. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάνοντας την πρώτη βόλτα σας με ένα Avenue δε θα είναι λίγοι αυτοί που θα σας κοιτάξουν με θαυμασμό και περιέργεια για το ποδήλατο που οδηγείτε. Και πολλοί από αυτούς σίγουρα θα σπεύσουν να σας ρωτήσουν σχετικά.
Είναι αδιαμφισβήτητη η προσοχή και η έμφαση που έχει δοθεί στην αισθητική και αυτό είναι κάτι που μετρά ιδιαιτέρως σε ένα ποδήλατο και δει σε ένα ποδήλατο που χρησιμοποιούμε στην πόλη. H τόσο θετική εντύπωση που προκαλεί μόλις το αντικρίσει κανείς συνεχίζεται και όταν αρχίσει να το χρησιμοποιεί.
Το ποδήλατο χάρη στους μεγάλους τροχούς και τα λεπτά λάστιχα σε συνδυασμό με τον άκαμπτο σκελετό και το ανάλογο πιρούνι, καταφέρνει να επιταχύνει εύκολα και να διατηρήσει μεγάλη ταχύτητα, γεγονός το οποίο ενισχύεται από τις σχέσεις μετάδοσης οι οποίες παραπέμπουν σε σπορ ποδήλατο και όχι αμιγώς πόλης. Το τελευταίο ίσως προβληματίσει αρχικά κάποιους οι οποίοι έχουν συνηθίσει να ποδηλατούν με πολύ ελαφριά πατήματα, ωστόσο θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τις ικανότητές τους. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται χωρίς καθυστερήσεις και με ελάχιστη δύναμη από τον λεβιέ microshift ο οποίος ελέγχει τις εσωτερικές αλλαγές του κέντρου Shimano Νexus. Το φρενάρισμα γίνεται επίσης αποτελεσματικά προσδίδοντας σιγουριά στον αναβάτη, καθώς οι μανέτες σε συνδυασμό με τα καλώδια προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση χωρίς τριβές, ενώ εμφανίζουν πολύ θετική προοδευτικότητα, γεγονός αναμενόμενο από φρένα αυτού τύπου ταμπούρου. Το τίμημα είναι ένας μικρός τζόγος, φαινόμενο επίσης συνηθισμένο σε φρένα αυτού του τύπου.
Τόσο η σέλα όσο και οι χειρολαβές του ποδηλάτου πέραν από την όμορφη εμφάνιση θα φροντίσουν για την άνεση του αναβάτη ακόμα και όταν ο χρόνος πάνω στο ποδήλατο γίνεται περισσότερος όπως σε μία «υπεραστική» βόλτα. Η ρύθμιση του ύψους της σέλας γίνεται μέσω μιας βίδας η οποία βρίσκεται κατακόρυφα μέσα στο σκελετό.
Η ύπαρξη λασπωτήρων φροντίζει, ώστε ο στιλάτος αναβάτης του Broadway να μείνει στεγνός και καθαρός σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Συνολικά ένα ποιοτικό, εντυπωσιακό στην όψη, ποδήλατο για γρήγορη, στυλάτη μετακίνηση που δε θ’ αφήσει κανέναν αδιάφορο.
ΣυμπέρασμαΤο Broadway Premium της Avenue είναι ένα ποιοτικό ποδήλατο με χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό τόσο εξαιτίας της εμφάνισής του όσο και του τρόπου κατασκευής του πλαισίου. Οι λεπτομέρειές του θα ικανοποιήσουν αυτούς που θέλουν το ποδήλατό τους να είναι κάτι ξεχωριστό όπως και οι ίδιοι. Αν ψάχνετε ένα απλό, καθημερινό ποδήλατο για να κινείστε στην πόλη και να το κλειδώνετε οπουδήποτε τότε κοιτάξτε αλλού. Το Avenue είναι για αυτούς που θέλουν ένα μοναδικό ποδήλατο για να κυκλοφορούν στην πόλη και τις υπεραστικές τους βόλτες με στιλ, τραβώντας τα βλέμματα όλων και ταυτόχρονα, για όλους τους παραπάνω λόγους, οι ίδιοι δε θα το αφήνουν ούτε στιγμή από το δικό τους. Μοναδικό.
Θα το πάρω
+ Εμφάνιση
+ Ποιότητα και τεχνική κατασκευής πλαισιού
Δε θα το πάρω- Ο ανοχές που εμφανίζουν τα φρένα τύπου ταμπούρου
ΧαρακτηριστικάΣκελετός: Χειροποίητος σκελετός από αλουμίνιο με κέλυφος carbon o οποίος έχει υποστεί κατεργασία hydrofor
Πιρούνι:κατασκευασμένο με την διαδικασία hydroform από αλουμίνιο 7005 σε κυματιστή σχεδίαση για αύξηση της αντοχής και της άνεσης
Μετάδοση: Σύστημα εσωτερικών ταχυτήτων Shimano nexus επτά σχέσεων ελεγχόμενο από λεβιέ microshift
Φρένα: Shimano IM55  τύπο ταμπούρου με ψυχώμενο δίσκο και μενέτες Avenue
Σέλα: Avenue
Λαιμός σέλας :Avenue
Λαιμός- τιμόνι: Ενιαία κατασκευή τιμονιού λαιμού από την Avenue  με την ίδια τεχνολογία που κατασκευάζεται ο σκελετός
Τροχοί: Κέντρα shimano nexus με στεφάνια Avenue διπλού τοιχώματος
Ελαστικά: Αvenue με ειδική προστασία ενάντια στα σκασίματα
ΠρακτικάΤιμή: 1450 € phgh mbike.gr


Giant xtc 1 29 inch

ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ

Η νέα τάση θέλει την ποδηλατική βιομηχανία να επαναπροσδιορίζει την έννοια hardtail - το οποίο, ομολογουμένως, είχε αρχίσει να γερνά σε σχέση με τα υπερ εξελιγμένα full suspension - με τη σχεδίαση μοντέλων τα οποία διαθέτουν τροχούς 29 ιντσών.
Από τον Δημήτρη Σπύρου
Η Giant, πάντα μπροστά από τις εξελίξεις, είχε ήδη 29άρια  hardtail στη γκάμα της. Η πρότασή της για το 2011, την οποία είχαμε την ευχαρίστηση να δοκιμάσουμε, είναι το XTC 1 29, το οποίο είναι, σύμφωνα με την εταιρία, ένα ποδήλατο το οποίο σχεδιάστηκε από το μηδέν και όχι απλά ένα 26άρι το οποίο υπέστη μετατροπές για να φορέσει μεγαλύτερους τροχούς.
Πλαίσιο
Ο σκελετός του XTC 1 είναι κατασκευασμένος με το αλουμίνιο της Giant AluxX SL, με σωλήνες οι οποίοι έχουν υποστεί τη διαδικασία hydroform για να πάρουν το τελικό τους σχήμα.
Ο οριζόντιος και ο κεκλιμένος σωλήνας είναι τετραγωνικής διατομής, η οποία εναλλάσσεται ώστε να επιτευχθεί υψηλό ποσοστό ακαμψίας και μείωση του βάρους από τη χρήση λιγότερου υλικού όπου αυτό είναι εφικτό.
Ο σωλήνας του κούτελου έχει διαφορετική διατομή ώστε να φιλοξενήσει το πιρούνι της Fox με διατομή 1,5 ιντσες στο κάτω μέρος και 1 1/8 ίντσες στο επάνω.
Το ψαλίδι είναι επίσης κατασκευασμένο με σωλήνες τετραγωνικής διατομής. Η μαύρη βαφή του σκελετού δημιουργεί  έντονη αντίθεση με το λευκό λογότυπο της εταιρίας, το οποίο δίνει μια ιδιαίτερα όμορφη και επιθετική εικόνα στο ποδήλατο. Η έντονη κλίση του οριζόντιου σωλήνα είναι μάλλον υπεύθυνη για την απουσία δεύτερης παγουροθήκης, γεγονός που μπορεί να κάνει μερικούς να γκρινιάξουν ειδικά τώρα το καλοκαίρι.
Η γωνία του λαιμού του πιρουνιού σχηματίζει με το έδαφος γωνία 71,5 μοιρών με το πιρούνι διαδρομής 100 χιλ. ενώ η γωνία του κάθετου σωλήνα της σέλας 72,5 μοίρες για το μέγεθος medium το οποίο είναι και αυτό της δοκιμής. Η σχετικά απότομη γωνία στο κούτελο χρησιμοποιείται για να μετριαστεί η σχετικά αργή αίσθηση κατά το στρίψιμο  με τον μεγαλύτερο τροχό των 29 ιντσών.
Ανάρτηση
Το ποδήλατο της δοκιμής είναι εξοπλισμένο με πιρούνι της FOX F29 RL, με σωλήνα διαφορετικής διατομής από 1,5 σε 1 1/8 ίντσες και σύστημα ασφάλισης του τροχού 15 χιλιοστών, γεγονός που προσδίδει στο πιρούνι μεγαλύτερη ακαμψία, η οποία είναι απαραίτητη εξαιτίας του μεγαλύτερου μήκους του. Η λειτουργία του πιρουνιού όπως είναι αναμενόμενο είναι στα πλέον υψηλά επίπεδα όπως γίνεται άλλωστε με όλα σχεδόν τα μοντέλα της εταιρίας με βασική προϋπόθεση την προσεκτική ρύθμιση ώστε αυτό να αποδώσει τα μέγιστα.
Περιφερειακά
Το XTC 1 διαθέτει μετάδοση Shimano. Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι 9άρες SLX οι οποίες οδηγούν μπροστινό εκτροχιαστή Deore και οπίσθιο XΤ shadow. Ο δισκοβραχίονας και η μεσαία τριβή είναι επίσης Deore όπως και η κασέτα με το μεγάλο γρανάζι να φέρει 36 δόντια. Τα Avid Juicy three αναλαμβάνουν να σταματήσουν το ποδήλατο με δισκόπλακες των 160 χιλ. οι οποίες βιδώνουν η μπροστά σε κέντρο Giant και η οπίσθια σε κέντρο Shimano. Το ποδήλατο κυλά σε τροχούς με στεφάνια της Giant τα οποία έχουν αυξημένο προφίλ προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ακτίνες μικρότερου μήκους ώστε να μειωθεί η πλευρική ακαμψία των τροχών συνολικά, εξαιτίας της μεγαλύτερης διαμέτρου τους. Τα ελαστικά είναι τα Karma της Kenda σε διάσταση 29x1.9. Ο λαιμός του τιμονιού 90χιλ. και το τιμόνι 690χιλ. μήκους και 31.8 διαμέτρου  φέρουν την επωνυμία Giant για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά αντίστοιχα με το λαιμό της σέλας, ο οποίος κρατά με δύο βίδες  τη σέλα Fijik Tundra με ράγες Chromoly, τα οποία ενώ διατηρούν τη λειτουργικότητά τους σε υψηλά επίπεδα ανεβάζουν και το βάρος του ποδηλάτου, γεγονός μάλλον αναμενόμενο για την κατηγορία  τιμής στην οποία ανήκει το ποδήλατο. Τα ποτήρια μπλε χρώματος της FSA δένουν πολύ όμορφα χρωματικά με την μπλέ γραμμή στο σκελετό και το μπλε κλείδωμα των χειρολαβών της Giant.
ΕντυπώσειςΟδηγήσαμε το XTC 1 σε διαφορετικές διαδρομές στην προσπάθεια να αποκτήσουμε αποκρυσταλλωμένη γνώμη σχετικά με τους περιορισμούς που μπορεί να χαρακτηρίζουν τα 29άρια αλλά και τα πλεονεκτήματά τους.
Η ταχύτητα είναι στοιχείο των μεγάλων τροχών και έτσι και το Giant, με τις πρώτες πεταλιές, αναπτύσσει εύκολα χιλιόμετρα. Την ταχύτητα αυτή θα καταφέρει να τη διατηρήσει σε ποικιλία εδαφών αφού τα εμπόδια και οι λακκούβες θα περάσουν από κάτω σας χωρίς να σας ζητήσουν να τα προσέξετε. Σε αυτό συμβάλει φυσικά το πολύ καλό πιρούνι της Fox.
Η χρήση του lockout με το διακόπτη στην κορυφή του καλαμιού ίσως προβληματίσει μερικούς που προτιμούν το διακόπτη στο τιμόνι τους, όμως αν δαπανήσετε λίγο έξτρα χρόνο να κάνετε ένα καλό setup του πιρουνιού ίσως να μη χρειαστεί να το κλειδώσετε καν. Η ακαμψία του πιρουνιού, που οφείλεται στην αυξημένη διατομή του λαιμού στο κάτω μέρος σε συνδυασμό με τον άξονα 15 χιλ. προσφέρουν μια συμπαγή αίσθηση στο μπροστινό μέρος η οποία δίνει σιγουριά στον αναβάτη. Είναι πολύ θετική η ικανότητα να πηγαίνει εκεί που ακριβώς έχετε «σημαδέψει». Στα ανοιχτά κομμάτια και στους χωματόδρομους το ποδήλατο προσφέρει ιδιαίτερη μεγάλη άνεση σε συνδυασμό με γρήγορη κίνηση, γεγονός που θα σας κάνει να γράφετε περισσότερα χιλιόμετρα.
Στα ανηφορικά κομμάτια το ποδήλατο κινείται επίσης με ευκολία ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά δεν προσφέρουν πολύ μεγάλη αναρριχητική ικανότητα ούτε και σίγουρο πλευρικό κράτημα. Οι αλλαγές των ταχυτήτων ακόμα και κάτω από πίεση γίνονται σωστά και με ικανοποιητική  χρονική απόκριση. Το τεράστιο γρανάζι των 36 δοντιών είναι εδώ για να επιτευχτεί η αίσθηση του μαλακού πατήματος που μάλλον θα είχατε συνηθίσει στο 26άρι σας. Όταν σηκωθείτε για να πεταλάρετε όρθιος ίσως αντιληφθείτε μερικές στρεβλώσεις οι οποίες οφείλονται στο δισκοβραχίονα και όχι στο πολύ αξιόλογο αλουμινένιο πλαίσιο.
Στα κατηφορικά κομμάτια το ποδήλατο είναι σκέτη απόλαυση αφού είναι εκπληκτικά σταθερό. Το φαρδύ τιμόνι, η ακαμψία του μπροστινού συνόλου και το κάπως αυξημένο βάρος των τροχών θα αυξήσουν κατά πολύ την ταχύτητα με την οποία συνηθίζατε να κατεβαίνετε. Η μεγάλη ταχύτητα θα απαιτήσει λίγη περισσότερη προσπάθεια όταν θα χρειαστεί να επιβραδύνετε προοδευτικά αφού τα φρένα παρά την αρκετή δύναμη που διαθέτουν δε χειρίζονται τη δύναμη που θα τους εφαρμόσετε με προοδευτικότητα. Δε θα λείψουν επίσης κάποιοι τριγμοί ειδικά όταν τα φρένα θερμανθούν.
Η σέλα του XTC1 μας άφησε καλές εντυπώσεις με την ίσια, ουδέτερη επιφάνειά της σε αντίθεση με τις χειρολαβές, οι οποίες παρά τον όμορφο σε χρώμα σφιγκτήρα παρουσίασαν μικρές μετακινήσεις στο εξωτερικό άκρο τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤο XtC 1 29 είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση ποδήλατο που θα σας βοηθήσει-προκαλέσει να οδηγείτε πιο γρήγορα και να διανύσετε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η σχεδίαση του σκελετού και το αμορτισέρ της Fox είναι τα δυνατά κομμάτια του ποδήλατου στο οποίο μπορείτε να επενδύσετε. Η λειτουργικότητα των περιφερειακών είναι απόλυτα ικανοποιητική, πλην των φρένων. Εδώ θα προτιμούσαμε κάτι καλύτερο για το ύφος του ποδηλάτου. Ένα είστε λοιπόν ποδηλάτης που σας αρέσει να γράφετε χιλιόμετρα και να χαίρεστε την ταχύτητα στις ευθείες και τις καταβάσεις, τότε πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την απόκτηση του Xtc1 29. Αν από την άλλη είστε από εκείνους που αναζητούν τα πιο στενά, φιδωτά μονοπάτια για να περάσουν τις ώρες πάνω στη σέλα τότε προφανώς  το Χtc 1 29 να μην είναι το κατάλληλο ποδήλατο για εσάς.
+• πλάισιο
• αμορτισέρ
• οδηγική συμπεριφορά
• ταχύτητα
-• φρένα
Περιφερειακά Πλαίσιο: Αλουμίνιο aluxx Sl
Πιρούνι: Fox FOX F29 RL με λαιμό διαφορετικής διατομής 1,5ιν- 1 1/8 ιν. Άξονα 15 χιλιοστών
Αλλάγες ταχυτήτων: Shimano Slx
Πίσω ντερ: Shimano ΧΤ
Εμ. Ντερ: Shimano Deore
Δισκοβραχίονας: Shimano Deore
Φρένα: Avid Juicy Three
Τροχοί. στεφάνια Giant,
εμ. Κέντρο: Giant,
οπ. Κέντρο: Shimano,
ελαστικά: Kenda Karma 29x1.9
Σέλα: Fijik Tundra με ράγες chromoly
Λαιμός, τιμόνι, λαιμός σέλας: Giant
ΠΡΑΚΤΙΚΑ Τιμή: 1950 ευρω     phgh mbike.gr


Orbea Lanza '05: Προσιτό "εξοτικό";
Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης

Έχοντας καλομάθει τους τελευταίους μήνες να καβαλάω FS στο χώμα, δεν τρελλάθηκα από ενθουσιασμό όταν μου έπεσε ο κλήρος να κάνω εγώ τη δοκιμή ενός Hardtail, και μάλιστα αγωνιστικού χαρακτήρα. Ως αποζημίωση βέβαια, το πλαίσιο θα ερχόταν "ντυμένο" με κορυφαίο εξοπλισμό -όπως και έγινε: Μια μίξη Shimano XT & XTR, με τροχούς Crossmax SL της Mavic, πηρούνι ανάρτησης Manitou Scareb Super και τα καλύτερα παρελκόμενα που είχε η Orbea να προσφέρει για ποδήλατο MTB. Το χάπι "χρυσώθηκε", και το κατάπια...

Ο σκελετός "Lanza" της Orbea είναι κατασκευασμένος από αλουμινίο 6000 double butted (δηλ. από σωλήνες διπλής διατομής -λεπτότερα τοιχώματα στη μέση, χονδρύτερα στις άκρες για καλύτερη κατανομή φορτίων) και προορίζεται για χρήση XC-ΜΤΒ. Φέρει την ίδια εγγύηση με όλα τα υπόλοιπα Orbea (δηλ. εφ' όρου ζωής), ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, όπως εξάλλου μας έχει συνηθίσει η Ισπανική εταιρία. Το βάρος του πλαισίου βρίσκεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα -μόλις 1.390gr- κάτι που σπάνια συμβαδίζει με την προσιτή τιμή των €340! Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ενοχλήθηκα λίγο από το τελευταίο: Ένα από τα ποδήλατα του "σταύλου" μου έχει εξοτικό πλαίσιο γνωστής Αμερικάνικης εταιρίας που κοστίζει τα τριπλά χρήματα από το Lanza και ζυγίζει... 17 γραμμάρια παραπάνω. "Τι είναι 17gr τώρα;" θα μου πείτε, και θα έχετε δίκιο, αλλά είναι και αυτό το "γ@μώτο" στη μέση...
Το πλαίσιο έρχεται σε τέσσερα μεγέθη (16, 18, 20, 22) και τρία διαφορετικά χρώματα(ματ μαύρο, ματ γκρι, μπορντώ μεταλλικό). Το ποδήλατο της δοκιμής δέθηκε με έναν μαύρο 18άρη σκελετο. Πέραν του ότι ήρθε "γάντι" στο 1,80m σκαρί μου, αισθητικά μου άρεσε πολύ. Σύντομα όμως θα μετάνιωνα την χρωματική επιλογή: Το συγκεκριμένο χρώμα λερώνει πολύ εύκολα, και ειδικα όταν είναι ματ...

Προετοιμασμένος να φάω πολύ "ξύλο" από το ποδήλατο, ξεκίνησα για την πρώτη μου βόλτα. Το ποδήλατο ξεφορτώθηκε από το αυτοκίνητο, έβαλα "τα ρούχα της δουλειάς" και ξεκίνησα με σφιγμένα τα δόντια, αλλά το ξύλο δεν ήταν τόσο, όσο περίμενα! Παρόλο που το πλαίσιο δείχνει αγωνιστικό και αποπνέει τον αντίστοιχο αέρα, η αίσθηση που προσφέρει είναι αρκετά διαφορετική: Ενώ "ακούει πιστά" στο πετάλι και χωρίς "να χάνει λέξη", παράλληλα είναι αρκετά απορροφητικό. Τουλάχιστον πιο πολύ απ'ό,τι περίμενα, και σίγουρα περισσότερο από πολλά Hardtails που έχω καβαλήσει. Έχουμε λοιπόν ένα αγωνιστικό Hardtail που είναι αρκετά άνετο για ερασιτεχνική χρήση.


Το Lanza δοκιμάστηκε σε δύσκολες ανηφόρες, δυνατά σπρίντ, απότομα φρεναρίσματα, γρήγορες στροφές, ανοιχτές καταβάσεις. Οι εντυπώσεις που αποκόμισα σχετικά με τη συμπεριφορά του είναι οι ακόλουθες.

Σκαρφάλωμα: Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια το Lanza σκαρφαλώνει αρκετά καλά, έχει μια ζωντανή αίσθηση που λείπει από πολλά αλουμινένια πλαίσια, χωρίς όμως να παρουσιάζει ελαστικότητες -τουλάχιστον σε σημείο που να είναι αντιληπτές. Η σχεδίαση των ψαλιδιών αλλά και η γενικότερη γεωμετρία του ποδηλάτου μεταφέρει πολύ καλά τη δύναμη του αναβάτη στο έδαφος.
Σπριντάρισμα: Όπως και στο σκαρφάλωμα, η δύναμη των ποδιών του αναβάτη μεταφράζεται χωρίς παραλείψεις σε κινητική ενέργεια και το τοπίο αρχίζει να περνά πιο γρήγορα. Τότε, το Lanza σιγοψυθυρίζει "...pedal más rápidamente, tonto!" ;)
Φρενάρισμα: Τα V-brakes αδικούν ένα τέτοιο πλαίσιο, αφού ό,τι μπορεί να επιταχύνει γρήγορα θα πρέπει να μπορεί να επιβραδύνει εξίσου γρήγορα. Παρόλο που κάποιος θα μπορούσε να τα βάλει μόνο και μόνο για να γλυτώσει βάρος, δεν θα το συνιστούσα. Το ποδήλατο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με XTR V-brakes και κορυφαία τακάκια φρένων, αλλά και πάλι δεν μπορούσε με τίποτα να μου δώσει την αίσθηση ασφάλειας που μου προσφέρουν τα δισκόφρενα. Μιας και ο σκελετός έρχεται έτοιμος με τις απαραίτητες προεγκαταστάσεις για τοποθέτηση δισκόφρενου, τιμήστε τις και δεν θα το μετανιώσετε.
Αν από την άλλη έχετε συνηθίσει τα V-brakes και δεν έχετε καμία όρεξη να ψάχνεστε με δισκόφρενα, η συμπεριφόρα του Lanza στο φρενάρισμα είναι εφάμιλλη αρκετά ακριβότερων πλαισίων και δε θα σας απογοητεύσει.
Στρίψιμο: Χωρίς να χαρακτηρίζεται ως "νευρικός", ο μαύρος Βάσκος στρίβει γρήγορα και με υπακοή στον αναβάτη του. Σε 2-3 περιπτώσεις που ο μπροστινός τροχός "ψάρωσε" δεν δυσκολεύτηκα να επαναφέρω το ποδήλατο σε τάξη. Σε γενικές γραμμές θα έλεγα πως "πάει καλά από τιμόνι".
Καταβάσεις, υψηλές ταχύτητες: Παρόλο που κανένα Hardtail δεν προορίζεται για καταβάσεις και γενικότερα πολύ υψηλές ταχύτητες, "ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται" λέει ο λαός. Το εύκολο τιμόνι του και η άνεση που προσφέρει το πλαίσιο συνετέλεσαν στο να μη χαθεί ο έλεγχος ακόμα και σε αρκετά επικίνδυνες καταβάσεις, διάσπαρτες με φυτευτές πέτρες και νεροφαγώματα. Κατεβαίνοντας απότομη αντιπυρική ζώνη σε ταχύτητα "warp-1"(όποιος παρακολουθούσε το Star Trek μικρός, καταλαβαίνει τι εννοώ) περίμενα να "αγοράσω οικόπεδο" από δευτερόλεπτο σε δευτερόλεπτο, αλλά τελικά η αγορά δεν έγινε. Εντυπωσιάστηκα...
+
  • Χαμηλό βάρος.
  • Άνεση. Ποιός είπε πως τα Hardtails πρέπει να είναι "Hard";
  • Προσιτή τιμή.
  • Εγγύηση εφ' όρου ζωής. Τι περισσότερο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς;;;
-
  • Το μαύρο ματ λερώνει σε απίστευτο βαθμό.
  • Οι οδηγοί των καλωδίων του οριζόντιου σωλήνα δεν μου αρέσουν. Παρόλο που δεν κατάφερα να τραυματιστώ πάνω τους, μοιάζουν αρκετά "εχθρικοί" απέναντι στα τρυφερά ποδαράκια μου :P
  • Σε περίπτωση που το πλαίσιο εξοπλιστεί με μηχανικά φρένα (τα οποία απαιτούν καλώδιο & σύρμα), το καλώδιο του πίσω φρένου πηγαίνει μονοκόμματο από τη μανέττα στη δαγκάνα. Αυτό συνεπάγεται αυξημένη ελαστικότητα στην αίσθηση, αλλά και αχρείαστο βάρος. Μια καλή ιδέα θα ήταν η Orbea να έδινε μαζί με τον σκελετό κάποια αλουμινένια "cable stops" που να προσαρμόζονται στους οδηγούς του καλωδίου και να επιτρέπουν την διακοπή αυτού, κατά μήκος του οριζόντιου σωλήνα.
?
  • Γιατί η τιμή του είναι τόσο χαμηλή; Η εταιρία θα μπορούσε με ένα "πλουσιότερο" φινίρισμα να πουλά το πλαίσιο αυτό για τα διπλά χρήματα χωρίς να θεωρείται υπερτιμημένο. Εξ' αιτίας της χαμηλής αυτής τιμής, το Lanza πέφτει σε κατηγορία χαμηλότερη απ' αυτή που πραγματικά του αρμόζει...


Σε ποίον θα πρότεινα το Lanza;
  • Θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα σε αναβάτες που ασχολούνται αγωνιστικά με το cross-country (XC) MTB, αλλά δεν έχουν βρεί ακόμα χορηγό, άρα και πληρώνουν μόνοι τους τα έξοδά τους. Γιατί; Απλούστατο: Στα χρήματα αυτά, το Lanza είναι ανάμεσα στα καλύτερα πλαίσια που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη χρήση καικαλύπτεται από εγγύηση εφ' όρου ζωής. Όσο για το βάρος του, δύσκολα θα βρεί κανείς τόσο ελαφρύ σκελετό σε αυτή την οικονομική κατηγορία.
  • Θα πρότεινα το Lanza σε κάποιον που έχει ήδη ένα Hardtail, αλλά με εξοπλισμό άνω του μετρίου και "κουρασμένο" σκελετό. Μια αναβάθμιση πλαισίου θα δώσει άλλο αέρα στο ποδήλατο και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο αγοραστής δεν πρόκεται καν να ξοδευτεί!
  • Σε όποιον κινείται σε εδάφη που πραγματικά δεν χρειάζεται FS (χωματόδρομοι χωρίς έντονες ανωμαλίες, στρωτά μονοπάτια, ασφαλτόδρομοι) και μπορεί να επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα ενός ελαφρού ποδηλάτου.
Το Lanza της Orbea αποτελεί μια ειλικρινή επιλογή για τον λάτρη των Hardtails. Πραγματικά παίρνεις αυτό που βλέπεις: Ένα αξιόπιστο, ποιοτικό πλαίσιο χωρίς "φρου-φρου και αρώματα", φτιαγμένο να υπηρετεί τον αναβάτη του για πολύ-πολύ καιρό...
πηγη   www.cyclist.gr 




 Orbea Alma S 50

Το νέο Alma συνεχίζει στα βήματα του ποδηλάτου που κέρδισε στους Ολυμπιακούς αγώνες του Πεκίνου.
To Alma είναι κατασκευασμένο απο ανθρακονήματα υψηλής ποιότητας High Modulus ενώ δεν είναι τυχαίο οτι θεωρείται ενα απο τα πιο τεχνολογικά καινοτόμα ποδήλατα βουνού που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Size Specific Nerve - Ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης σε όλα τα μεγέθη
Καινοτομία, άνεση, χαμηλό βάρος και ποιότητα κατασκευής είναι τα τέσσερα δεδομένα πάνω στα οποία στηρίχτηκε η Orbea για να δημιουργήσει τέσσερα διαφορετικά πλαίσια για ένα συγκεκριμένο μοντέλο, πηγαίνοντας αντίθετα στο ρεύμα σχεδίασης "όλα σε ένα".
Κάθε ένα πλαίσιο του Alma σχεδιάστηκε σαν ένα μοναδικό ποδήλατο που τα χαρακτηριστικά του παραμένουν τα ίδια, ανεξαρτήτου μεγέθους. Η διάμετρος, το μήκος των σωλήνων και το "νευρικό σύστημα" του πλαισίου, το οποίο κρατά τις δομές του εννιαίες και σταθερές, επανασχεδιάστηκαν και προσαρμόστηκαν για κάθε πλαίσιο ξεχωριστά.
Το αποτέλεσμα ήταν μια μοναδική ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης σε όλα τα μεγέθη του Alma.
Η χρήση ανθρακονημάτων υψηλής ποιότητας High Modulus και η monocoque κατασκευή έφεραν στην ποδηλατική αγορά ένα πραγματικό κόσμημα.
Down Tube patent – Εργονομία και ανθεκτικότητα
Ο διαγώνιος σωλήνας του Alma είναι ειδικά σχεδιασμένος έτσι ωστε να εκτελεί χρέη λασπωτήρα αλλα παράλληλα να προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη αντοχή σε σχέση με τους παραδοσιακούς κυλινδρικούς ή oval σωλήνες.
4x4 Triangle
Το σύστημα 4 x 4 βασίζεται σε 4 σημεία του κυρίως τριγώνου αλλα και του οπίσθιου μέρους τους ποδηλάτου, τα οποία δημιουργούν έναν κλωβό αυξημένης ακαμψίας και απόλυτης μεταφοράς δύναμης.
DCR – Direct Cable Routing
Ένα πραγματικά καινοτόμο σύστημα διαδρομής των καλωδίων. Τόσο τα καλώδια φρένων όσο και ταχυτήτων καταλήγουν στα φρένα και εκτροχιαστές αντίστοιχα με τη μικρότερη δυνατή διαδρομή. Αυτό συντελεί στην πιο άμεση και σωστή λειτουργία αλλα και σε μια αισθητικά καλύτερη εμφάνιση.
Ο σκελετός καλύπτεται με εγγύηση εφ' όρου ζωής.
Τελος,η τιμή του ανέρχεται στα 2300 ευρω.




Cube Elite Super HPC Race

Cube Elite Super HPC Race ή αλλιώς ένα από τα καλύτερα ποδήλατα mountain biking που υπάρχουν.Ανήκει στην κατηγορία hardtail(μπροστινή ανάρτηση) και αποτελεί ένα από τα καλύτερα mountain ποδήλατα που διαθέτει η εταιρεία Cube. Ένα αγωνιστικό ποδήλατο με τις καλύτερες κριτικές για τον τομέα του.Ένδείκνυται για ποδηλάτες που συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου μεγάλου μηκους αλλά και σε αυτούς που αγωνίζονται σε ποδηλατικούς αγώνες βουνού.Το υλικό κατασκευής είναι από ανθρακονήματα(carbon) και το βάρος του είναι 9.6kg.Τα μεγέθη που υπάρχουν για το ποδήλατο ειναι 16",18",20",22".Η μπροστινή ανάρτηση που έχει είναι η πολύ γνωστή στον κλάδο των αγωνιστικών Rock Shox SID RLT και η διαδρομή είναι 100mm.Η σέλα είναι της εταίρειας Selle italia και το μοντέλο που χρησιμοποιειται ειναι το Χ1.Τα δισκόφρενα είναι υδραυλικά με αποτέλεσμα ο αναβάτης να έχει τον πλήρη έλεγχο του ποδηλάτου του.Επίσης το σύστημα ταχυτήτων(10 σχέσεις-3 δίσκοι) είναι της εταίρειας SRAM. Τέλος η τιμη του ανερχεται στα 3300 ευρω.
Κείμενο   Κωνσταντίνος Μπισκίνης



Hutchinson Cobra

Το χτύπημα της cobras...

Πόσο... δηλητήριο μπορεί περιέχει ένα ελαστικό όταν πίσω από το σχεδιασμό του κρύβονται ο Julien Αbsalon και η ομάδα της Οrbea; Πολύ...
Από τη Βάσω Λαζοπούλου
Το λάστιχο απευθύνεται σε αναβάτες αγώνων cross country προσφέροντας υψηλή σχέση απόδοσης - βάρους! Είναι το λάστιχο που καβαλιέται από αρκετούς αναβάτες παγκόσμιου επιπέδου και σίγουρα αυτοί... κάτι ξέρουν. Το δοκιμάσαμε για - μεγάλο χρονικό διάστημα είναι αλήθεια - σε ποικιλία εδαφών και σας μεταφέρουμε τις απόψεις μας:
Ανηφορικό στεγνό:Τέλειο και άψογο ρολάρισμα στη στεγνή ανηφόρα, εκμηδενίζει τις τριβές και αφήνει τη δύναμη να περάσει κατευθείαν στους τροχούς, καλύπτοντας έτσι περισσότερη απόσταση. Λάστιχο με καλό ρολάρισμα και καλή πρόσφυση.
Ανηφορικό βρεγμένο:Το δοκίμασα μια μέρα μετά τη βροχή, πατούσε καθαρά χωρίς να μαζεύει τη λάση και να την κάνει πηλό. Υπάρχει μια τριβή στη λάσπη αλλά η αίσθηση του ξεκολλήματος γίνεται αισθητή και δε σε αφήνει να κολλάς και να πηγαίνεις προς τα πίσω. Σε αρκετή λάσπη όμως σίγουρα το πρόβλημα θα είναι εντονότερο και δε θα το επιλέξουμε.
Κατηφορικό δασικό:Απλά υπέροχα να κατεβαίνεις και να μπορείς να ελέγχεις τέλεια το «εργαλείο» που οδηγείς, απίστευτη αίσθηση στο φρενάρισμα και στην ικανότητα να μπορείς να κουμαντάρεις και να κοντρολάρεις την ταχύτητα χωρίς ψαρώματα.
Κατηφορικό μονοπάτι με απότομες στροφές:Ναι το λάστιχο κάνει τη διαφορά και επιμένω! Μπορείς να μπαίνεις στις στροφές σαν τον Rossi και να βγαίνεις σαν τον Julien - λέμε τώρα... - μια απίστευτη αίσθηση πρόσφυσης και ασφάλειας που σε κάνει να αυξάνεις ταχύτητα χωρίς να το καταλαβαίνεις απλώς και μόνο επειδή μπορείς! Αν θέλεις λοιπόν να γίνεις τεχνίτης δεν έχεις παρά αν τα δοκιμάσεις…
Κατηφορικό λασπωμένο:Θέλει λίγο προσοχή και το μυαλό στις ρόδες. Δεν είναι λάστιχο καθαρά για λάσπη αλλά τη δουλειά του την κάνει μια χαρά.
Ευθεία:Απλά υπέροχο, γρήγορο και άνετο καλή πρόσφυση ακόμα και αν πετύχουμε κομμάτια ασφάλτινα.
Με λίγα και σταράτα λόγια...Μοιάζει αρκετά με τα Python αλλά είναι περισσότερο ενισχυμένα, έχουν περισσότερη μάζα και πιο υψηλή γόμα στο πλάι οπότε έχει καλή πρόσφυση και τέλειο-  μα τέλειο - κράτημα στις στροφές.
Συνοψίζοντας σε έναν αγώνα τύπου cross country θέλουμε 3 πράγματα: να είναι γρήγορο, να έχει καλό κράτημα και να είναι ελαφρύ. Αυτό συνδυάζει το Cobra γι’ αυτό παίρνει και τα πρωτεία σαν λάστιχο professional. Το μεσαίο κομμάτι του λάστιχου έχει χαμηλότερη γόμα για καλύτερη συνολικά απόδοση.
ΣυμπέρασμαΛάστιχο αγωνιστικό που σκοπό έχει να βελτιώσει τις επιδόσεις μας, καθαρό cross country. Άψογο φινίρισμα στο πλάι με σχέδιο της υφής του φιδιού που σίγουρα θα εντυπωσιάσει!
Θα το πάρω
+ Πρόσφυση – ρολάρισμα
+ Πλευρικό κράτημα
+ Αποβολή λάσπης
+ Βάρος
+ Αντοχή
+ Απόδοση
Δε θα το πάρω
- Δεν κάνω cross country
Πρακτικά
ΤΙΜΗ: 60 € phgh mbike.gr



Άλματα με full suspension

Τα άλματα με ποδήλατα διπλής ανάρτησης μπορούν να γίνουν παιχνιδάκι αφού οι αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής θα μας σώσουν από μια άτσαλη προσγείωση και αν κάτι πάει στραβά. Βέβαια μπορεί να συμβεί και το αντίθετο αν δε χρησιμοποιήσουμε σωστά τη διαδρομή των αναρτήσεών μας. Με τα σωστά βήματα θα πάμε ψηλά, μακριά και ίσια.
Ο γενικός κανόνας που ισχύει για τη ρύθμιση των αναρτήσεων είναι γρήγορη επαναφορά μπροστά και επαναφορά λίγο πιο αργή από μπροστά στο πίσω μέρος. Για να τα καταφέρουμε σωστά γυρνάμε το συνήθως κόκκινο διακόπτη που βρίσκεται στη δεξιά μπουκάλα στο τέρμα της γρήγορης επαναφοράς, όπου θα παρατηρήσουμε ότι η ανάρτηση δουλεύει πιο ζωηρά και από εκεί ρυθμίζουμε μερικά κλίκ προς το αργό (2 εως 4).
Αφού είμαστε σωστοί ρυθμιστικά για το άλμα
Αυτό που πρέπει να συμβεί για να απογειωθούμε σωστά είναι να έχουμε εμείς και όχι η απογείωση τον έλεγχο της συμπίεσης των αναρτήσεων. Έτσι, πλησιάζοντας η μπροστινή ρόδα στην απογείωση, πρέπει να πιέσουμε το ποδήλατο προς το έδαφος και να τραβήξουμε  συγχρονισμένα με το πότε μας πετάει το άλμα. Σκεφτείτε ότι η απογείωση είναι ευαίσθητη και πρέπει να περάσουμε όσο το δυνατόν πιο ανάλαφρα από πάνω. Αν πλησιάσουμε χωρίς να έχουμε τον έλεγχο, τότε η κλίση του εδάφους θα πιέσει το ποδήλατο και οι αναρτήσεις θα μας πετάξουν αλλού και αλλιώς.
Στον αέρα, η θέση μας πάνω στο ποδήλατο θα ρυθμίσει πώς θα προσγειωθούμε. Για να έχουμε μια σωστή προσγείωση και να φτάσουμε σε αυτή πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι θα φτάσουμε και μακριά. Σε αυτό μας βοηθάει η ταχύτητα η οποία είναι φίλος μας αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Ισορροπώντας με το σώμα προσπαθούμε να προσγειωθούμε με τις 2 ρόδες στο έδαφος. Προτιμάμε να σκάσουμε πρώτα με την πίσω γιατί με λίγο φρένο θα γλυτώσουμε εύκολα το καπάκι. Αν προσγειωθούμε με την μπροστά ο θεός βοηθός. Άρα καταλαβαίνουμε ότι η περιοχή που παίζουμε είναι από τη σέλα και πίσω.
Πριν ακουμπήσουμε στο έδαφος είμαστε έτοιμοι να απορροφήσουμε την προσγείωση, κάνουμε τις λιγότερες κινήσεις που χρειάζεται (ακούς Σίμο;) και απαλά λυγίζουμε άκρα. Χρειάζεται πολλή προπόνηση και να ξεκινήσουμε με μικρά άλματα για να είμαστε σωστοί και να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο.
πηγη www.mbike.gr

Επιλέξτε τα σωστά ελαστικά για το ΜΤΒ σας
Το να διαλέξετε τα σωστά ελαστικά είναι απαραίτητο για να έχετε τη μέγιστη απόδοση από το BH ποδήλατο σας, και είναι επίσης πολύ σημαντικό όσον αφορά στην ασφάλεια. Εφ’ όσον έχετε τα λάστιχα, είναι εξίσου σημαντικό να ελέγχετε την κατάστασή τους περιοδικά.
Υπάρχει ένα τεράστιος αριθμός   διαφορετικών μοντέλων ελαστικών. Πρέπει να επιλέξετε λάστιχα που ταιριάζουν καλύτερα στο έδαφος που ποδηλατείτε συχνότερα. Υπάρχουν βασικά τρεις παράγοντες να λάβετε υπόψιν όταν πρόκειται να επιλέξετε τα ελαστικά που ταιριάζουν καλύτερα στο ποδήλατό σας και στον τρόπο που ποδηλατείτε: το περίβλημα, το πλάτος και οι ραβδώσεις.
Το περίβλημα μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο σκληρό. Η σκληρότητα του ελαστικού εκφράζεται με αριθμό πάνω στο ίδιο το λάστιχο. Μεγαλύτερα νούμερα φανερώνουν μικρότερη σκληρότητα, όπως για λάστιχα που σχεδιάζονται για καλύτερη πρόσφυση, π.χ. τα ελαστικά καταβάσεων, αλλά αυτά έχουν συνήθως μικρότερη διάρκεια ζωής. Τα σκληρότερα έχουν μικρότερα νούμερα, παθαίνουν λιγότερες φθορές και διαρκούν περισσότερο. Γι’αυτό είναι καλύτερο να επιλέξετε ελαστικά σε σχέση με τον τύπο εδάφους στο οποίο ποδηλατείτε συχνά.
Τα ελαστικά κατηγοριοποιούνται επίσης σύμφωνα με το TPI (λινά ανά ίντσα) που φανερώνει τον αριθμό των λινών ανά ίντσα στο σκελετό του ελαστικού, ακριβώς κάτω από το πάτημα. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των λινών, τόσο λιγότερο το ποσοστό γόμας στο ελαστικό, κάτι που κάνει το ελαστικό ελαφρύτερο και συνεπώς πιο ευαίσθητο.
Το φάρδος της ζάντας παίζει κρίσιμο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το ελαστικό έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Το φάρδος των ζαντών κυμαίνεται γενικά από 22mm με 28mm, για φάρδη ελαστικών από 1.00 με 3.00. Αν θέλετε φαρδιά λάστιχα, τότε χρειάζεστε φαρδιές ζάντες για να δουλέψει το λάστιχο σωστά και στην βέλτιστη γωνία.
Μπορείτε να βρείτε πολλά λάστιχα που είναι φαρδιά, ελαφριά και έχουν καλά λινά. Για ελαστικά με αυτά τα χαρακτηριστικά, θα πρέπει να κινηθείτε σε μία γκάμα μεταξύ 2.0 και 2.5. Τα φαρδιά λάστιχα

 (2.0 και πάνω) προσδίδουν μεγαλύτερη άνεση, πρόσφυση αλλά ζυγίζουν περισσότερο. Τα λεπτά ελαστικά (2.0 και κάτω) είναι ελαφριά και γρήγορα, αλλά είναι λιγότερο ανθεκτικά και δεν έχουν καλή πρόσφυση.
Οι χαράξεις του πέλματος του ελαστικού και τα τακούνια επίσης επηρεάζουν το πώς το λάστιχο προσφύεται στο έδαφος. Είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή στην πυκνότητα και το μέγεθος.
Μεγάλες χαράξεις-τακούνια: τα λάστιχα με πλατιές χαράξεις και μεγάλα τακούνια γαντζώνουν καλύτερα στη λάσπη και τη βρωμιά, αλλά δεν είναι επαρκή σε σκληρές επιφάνειες και απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια. Τα λάστιχα με βαθιές χαράξεις και τακούνια γαντζώνουν καλύτερα σε μαλακά εδάφη απ’ ότι σε σκληρά, όπου μπορεί να επιβραδύνουν το ρυθμό σας. Περισσότερος χώρος μεταξύ των χαράξεων-τακουνιών βοηθάει να διαπερνούν το έδαφος και να απομακρύνουν τη λάσπη.
Μικρές χαράξεις και τακούνια: προσδίδουν καλύτερη πρόσφυση σε σκληρές επιφάνειες και χαλίκι, είναι πιο γρήγορα, αλλά γλιστράνε εύκολα σε υγρά εδάφη και μερικές φορές πιάνουν λάσπη. Μικρότερος χώρος μεταξύ των χαράξεων – τακουνιών  είναι ιδανικός για συμπαγείς επιφάνειες επειδή η επιφάνεια επαφής είναι μεγαλύτερη.
Μισά - μισά: ένα λάστιχο που είναι λείο στο κέντρο και με χάραξη-τακούνια  στα πλάγια, σχεδιασμένο για σκληρές επιφάνειες και πεζοδρόμια, αλλά  μειονεκτεί σε χαλίκια και λάσπη.
Για όλα τα εδάφη: ελαστικά που έχουν μια ενδιάμεση χάραξη και τακούνια πέλματος προορίζονται για όλους τους τύπους εδαφών και καιρικών συνθηκών. Είναι τέλεια για αρχάριους, λιγότερο απαιτητικούς ποδηλάτες και ποδηλάτες που τους αρέσει να ποδηλατούν σε όλων των ειδών τις επιφάνειες και που δεν θέλουν να αλλάζουν διαρκώς λάστιχα.